Domowe sposoby na uspokojenie

Domowe sposoby na uspokojenie
Oceń nasz wpis!

Stres jest wpisany w codzienne, ludzkie życie, i było tak już od niepamiętnych czasów. Każda sytuacja, która wychodzi poza znany człowiekowi schemat, może spowodować prawdziwy, spory stres, z którym trudno jest sobie poradzić – zwłaszcza, gdy występuje on nagminnie i jest bardzo silny. Z tego powodu warto poznać domowe sposoby na uspokojenie, które pozwolą bez zażywania jakichkolwiek, przypisywanych na receptę leków, radzić sobie z codziennymi stresami oraz odzyskiwać równowagę na co dzień.

Zmień nawyki

Żadne sposoby na uspokojenie bez leków nie pomogą, jeśli człowiek nie zmieni radykalnie swoich nawyków. Co to oznacza? Zamiast zjadać tony przetworzonego, sztucznego jedzenia, warto wprowadzić do diety przede wszystkim zdrową żywność, bazująca na owocach i warzywach. Picie napojów gazowanych i kolorowych lepiej jest zmienić na spożywanie kilku szklanek wody niegazowanej. Kawę dobrze jest pić mieloną, zdrową, ale w niezbyt dużych ilościach, bo będzie wypłukiwała magnez. Czarną herbatę w większych ilościach dobrze jest zastąpić zieloną oraz rozmaitymi naparami ziołowymi. Dodatkowo, lenistwo przed telewizorem lepiej zmienić na przynajmniej 30 minut aktywności, zarówno tej bardziej dynamicznej, jak bieganie, jak i bardziej statycznej, jak np. joga czy pilates. To sprawi, że organizm oczyści się z toksyn, wyrówna się równowaga kwasowo-zasadowa, zaś zamiast hormonu stresu, czyli kortyzolu, będzie wydzielał się hormon szczęścia – endorfiny.

Postaw na spokój

Zamiast stresować się sytuacją w domu czy w pracy nabierz dystansu do spraw, których nie jesteś w stanie zmienić. Problemy rozwiązuj możliwie szybko i bez wielu rozmyślań, ale po gruntownym rozpatrzeniu wszystkich za i przeciw. To pozwoli uwolnić się organizmowi od niepotrzebnych stresów.

Jeśli potrzebujesz relaksu, naucz się relaksować w dobrym stylu. Wyjścia są dwa: albo robić coś, co sprawia przyjemność, albo postarać się o bierny odpoczynek bez pobudzających bodźców, czyli telewizji, internetu czy telefonu na stoliku obok łóżka.

A co w razie nerwów?

Gdy dopadnie Cię nerwowa sytuacja, przede wszystkim staraj się opanować nerwy czy stres. Pomogą w tym ćwiczenia oddychania – kilka razy oddychaj głęboko, wciągając powietrze przez nos i czując, jak rozszerza się klatka piersiowa, a wydychając je ustami. To sprawi, że uspokoi się rytm serca, a mięśnie przestana być boleśnie napięte.

Jeśli masz taką możliwość, zaparz sobie zioła. Na stres dobrze działa melisa, ale również mieszanki z szyszkami chmielu, kozłkiem lekarskim czy dziurawcem (tutaj należy unikać ekspozycji na światło słoneczne). Pozwolą one nieco się rozluźnić i wpłyną na neuroreceptory, co ułatwi zrelaksowanie się.

Dobrze jest również utwierdzać się w pozytywnym nastawieniu, np. powtarzając sobie, że wszystko się ułoży. Można również wykonać krótki masaż skroni, karku oraz wnętrza dłoni, dobrze wpływający na organizm w stresie.

Żaden domowy sposób na uspokojenie nie zadziała, jeśli nie zmienimy przyczyny, dla której się denerwujemy. Z tego powodu działania doraźne warto stosować na równi z tymi długofalowymi.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *